Regulamin Serwisu

1. Postanowienia ogólne

1.1 Serwis internetowy dostępny pod adresem www.kurs-pierwszapomoc.pl (zwany dalej „Serwisem”) jest platformą e-learningową umożliwiającą odbywanie szkoleń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej (zwane dalej „Produktem”) za pośrednictwem wyżej wymienionej witryny internetowej.

1.2 Właścicielem Serwisu www.kurs-pierwszapomoc.pl jest Aleksandra Karp (dalej jako: „Usługodawca”) prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą ALEKSANDRA KARP KOI wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej 4 września 2023 roku, adres doręczeń: ul. Dynarska 2/10 01-493 Warszawa, NIP 9181937725, REGON 526147902, adres poczty elektronicznej: biuro@kurs-pierwszapomoc.pl.

1.3 Poniższy Regulamin określa ogólne zasady i warunki korzystania z Serwisu przez użytkownika (zwanego dalej „Użytkownikiem”).

1.4 Niniejszy dokument jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204).

2. Warunki korzystania z Serwisu

2.1 Serwis umożliwia odbywanie szkoleń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej za pośrednictwem witryny internetowej www.kurs-pierwszapomoc.pl/zamowienie.

2.2 Użytkownik ma obowiązek korzystać z Serwisu zgodnie z niniejszym Regulaminem, obowiązującym prawem oraz zasadami dobrych obyczajów, z poszanowaniem dóbr osobistych, praw autorskich i własności intelektualnej Serwisu oraz osób trzecich.

2.3 Użytkownik jest zobowiązany:

  • a) korzystać z Serwisu w sposób, który nie zakłóca jego funkcjonowania, w szczególności poprzez unikanie użycia oprogramowania lub urządzeń mogących powodować takie zakłócenia;
  • b) korzystać z Serwisu w sposób nienaruszający komfortu innych Użytkowników oraz Usługodawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im praw.

2.4 W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika pkt. 2.3 lub dopuszczenia się działań opisanych w pkt. 2.3 Usługodawca ma prawo podjąć wszelkie niezbędne działania w celu naprawienia poniesionej szkody oraz usunięcia niewłaściwych treści.

2.5 Dostęp do części ogólnodostępnej Serwisu przysługuje wszystkim Użytkownikom Internetu bez konieczności spełniania jakichkolwiek wymogów formalnych, w szczególności bez wymogu dokonania przez Użytkownika rejestracji w ramach Serwisu.

2.6 Dostęp do zasobów wewnętrznych Serwisu, w tym do materiałów szkoleniowych dostępnych na platformie e-learningowej, jest zastrzeżony wyłącznie dla Użytkowników upoważnionych przez Usługodawcę.

2.7 Zasoby wewnętrzne Serwisu udostępniane są w ramach konta Użytkownika rejestrowanego automatycznie w trakcie składania zamówienia na szkolenie.

2.8 Aby skontaktować z Usługodawcą za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego w Serwisie, Użytkownik musi posiadać aktualny adres e-mail.

2.9 Aby dokonać zamówienia szkolenia i/lub usługi przez formularz zakupowy zamieszczony w Serwisie, Użytkownik musi posiadać aktualny adres e-mail.

2.10 Użytkownik, korzystając z Serwisu, powinien mieć dostęp do następującego sprzętu teleinformatycznego:

  • a) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne posiadające dostęp do Internetu;
  • b) dostęp do poczty elektronicznej;
  • c) dostęp do przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge, najlepiej w najnowszych wersjach wymienionych przeglądarek.

Ponadto na używanym przez Użytkownika urządzeniu powinna być włączona w przeglądarce internetowej możliwość zapisu plików cookie oraz obsługi Javascript.

2.11 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy ani ograniczenia techniczne związane ze sprzętem komputerowym Użytkownika, które w jakikolwiek sposób uniemożliwiają lub utrudniają korzystanie z Serwisu.

3. Rodzaje i zakres usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu

3.1 Za pośrednictwem Serwisu Usługodawca oferuje następujące usługi (zwane dalej „Usługami”):

  • a) udostępnianie informacji, w tym treści filmów oraz zdjęć dotyczących szkoleń i usług w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej oferowanych przez Usługodawcę;
  • b) umożliwienie Użytkownikowi zadeklarowania chęci zakupu szkoleń i/lub usług w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej oferowanych przez Usługodawcę;
  • c) umożliwienie Użytkownikowi złożenia zamówienia na szkolenia i/lub usługi oferowane przez Usługodawcę w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej na podstawie informacji handlowej zamieszczonej w Serwisie;
  • d) udostępnianie zasobów wewnętrznych przeznaczonych dla Użytkownika Serwisu, który dokonał zakupu produktów oferowanych w Serwisie;
  • e) udostępnianie Użytkownikowi informacji na temat Usługodawcy oraz specyfiki prowadzonej przez niego działalności.

3.2 Informacje zawarte na Stronie Internetowej Serwisu nie stanowią oferty Usługodawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Użytkowników do składania ofert zawarcia Umowy.

3.3 Cennik zamieszczony na stronie głównej Serwisu nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

4. Proces zakupu i realizacja transakcji

4.1. Dodanie szkolenia do Koszyka: Użytkownik ma możliwość dodania wybranych szkoleń do koszyka poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku przy wybranym szkoleniu na stronie Produktu. Koszyk zakupowy jest dostępny na stronie www.kurs-pierwszapomoc.pl/koszyk i zawiera listę wszystkich szkoleń wybranych przez Użytkownika wraz z ich cenami.

4.2 Przejście do podsumowania zamówienia: po dodaniu szkoleń do koszyka Użytkownik przechodzi do strony zamówienia, klikając przycisk „Kup i zapłać”. Użytkownik zostanie poproszony o zalogowanie się lub, w przypadku nowego Użytkownika, o założenie konta jako osoba prywatna, firma lub instytucja publiczna. Nowy Użytkownik zostanie również poproszony o wypełnienie danych użytkownika. Przed finalizacją transakcji Użytkownik zostanie poproszony o wybór metody płatności.

4.3 Wybór metody płatności: Użytkownik ma do wyboru dwie metody płatności:

  • a) przelew tradycyjny: po wyborze tej opcji Użytkownik zostaje przekierowany na stronę www.kurs-pierwszapomoc.pl/przelew-tradycyjny gdzie znajduje się numer rachunku bankowego Usługodawcy wraz z kwotą do zapłaty;
  • b) płatność za pośrednictwem serwisu Przelewy24: po wyborze tej opcji Użytkownik zostaje przekierowany na stronę serwisu Przelewy24 w celu dokonania płatności online.

4.4 Potwierdzenie zakupu: po wyborze metody płatności i kliknięciu przycisku „Przejdź do płatności” Użytkownik zostaje odpowiednio przekierowany:

  • a) w przypadku przelewu tradycyjnego: na stronę www.kurs-pierwszapomoc.pl/przelew-tradycyjny, na której znajdzie informacje potrzebne do dokonania płatności;
  • b) w przypadku płatności za pośrednictwem serwisu Przelewy24: na stronę serwisu Przelewy24.

Po zakończeniu procesu płatności Użytkownik otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia, które zostanie przesłane na podany przez Użytkownika adres e-mail.

4.5 Realizacja zamówienia: zamówienie zostaje przekazane do realizacji po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Usługodawcy. W przypadku płatności za pośrednictwem serwisu Przelewy24 realizacja zamówienia następuje natychmiast po potwierdzeniu płatności przez serwis Przelewy24. W przypadku przelewu tradycyjnego czas realizacji może się wydłużyć do momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy.

4.6 Po potwierdzeniu zamówienia na szkolenie online i nawiązaniu kontaktu z Użytkownikiem Usługodawca zobowiązuje się udostępnić na Platformie e-learningowej wszystkie niezbędne materiały umożliwiające odbycie szkolenia w formie samokształcenia kierowanego. Materiały szkoleniowe pozostają dostępne na Platformie e-learningowej bez ograniczeń do czasu pozytywnego zaliczenia egzaminu.

4.7 Szkolenie kończy się egzaminem w formie testu jednokrotnego wyboru, który składa się z 10 pytań. Egzamin nie jest ograniczony czasowo, a w przypadku niezaliczenia go za pierwszym razem Użytkownik ma prawo przystąpić do niego ponownie. Wielokrotne podchodzenie do egzaminu nie wiąże się z naliczaniem dodatkowych opłat.

4.8 Przed przystąpieniem do egzaminu Użytkownik samodzielnie wypełnia dane niezbędne do wystawienia Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wystawiane jest wyłącznie po uzyskaniu przez Użytkownika pozytywnego wyniku egzaminu.

4.9 Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia udostępniane jest w wersji elektronicznej (plik w formacie PDF) w zakładce Panel klienta w Serwisie.

4.10 Wewnętrzne zasoby Serwisu, w tym wystawione faktury w wersji elektronicznej, uzyskane Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia oraz materiały dodatkowe pozostają dostępne w Serwisie bezterminowo.

5. Reklamacje, odstąpienie od Umowy i zakończenie korzystania z Serwisu

5.1. Wszelkie reklamacje związane z świadczeniem usług za pośrednictwem Serwisu oraz pytania dotyczące użytkowania Serwisu należy kierować na adres poczty elektronicznej: biuro@kurs-pierwszapomoc.pl.

5.2. Aby reklamacja została rozpatrzona, powinna zawierać następujące informacje:

  • a) dane kontaktowe osoby zgłaszającej reklamację (imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu);
  • b) dane dotyczące przedmiotu reklamacji;
  • c) charakter roszczenia.

Zgłoszenia reklamacyjne niezawierające powyższych danych nie będą rozpatrywane.

5.3. Jeżeli dane przesłane przez składającego reklamację okażą się w ocenie Usługodawcy niewystarczające, Usługodawca poprosi o uzupełnienie danych potrzebnych do rozpatrzenia reklamacji. Okres rozpatrywania reklamacji wydłuża się o czas oczekiwania na przesłanie przez Użytkownika dodatkowych informacji.

5.4. Usługodawca ma 14 dni na rozpatrzenie przesłanej reklamacji. Brak ustosunkowania się do reklamacji w tym czasie oznacza, że Usługodawca uznał reklamację za zasadną.

5.5. Na mocy art. 38 pkt. 13 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje kupującemu będącemu konsumentem w przypadku, gdy podczas składania zamówienia w sklepie internetowym Usługodawcy wyraził on zgodę na rozpoczęcie wykonywania Umowy i dostarczania treści cyfrowych przed upływem 14-dniowego okresu uprawniającego kupującemu do odstąpienia od Umowy.

5.6 W związku z powyższym ze względu na specyfikę Produktu sprzedawanego przez Serwis (usługi, które nie podlegają zwrotowi) Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży lub jej rozwiązania z chwilą uruchomienia materiałów szkoleniowych lub pobrania udostępnionych materiałów szkoleniowych, rozwiązania testu bądź pobrania certyfikatu, czyli zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

5.7 Oznacza to, że Użytkownik, na mocy art. 27 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od daty jej zawarcia, bez podania przyczyny, pod warunkiem, że nie doszło do uruchomienia materiałów szkoleniowych lub pobrania udostępnionych materiałów szkoleniowych, rozwiązania testu bądź pobrania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Termin odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od daty zawarcia Umowy.

5.8 W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy Użytkownik powinien poinformować Usługodawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia złożonego na piśmie w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy.

5.9 Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 5.8 niniejszego Regulaminu będzie podstawą do wystawienia korekty faktury zakupu szkolenia oraz zwrotu pieniędzy na rachunek bankowy Użytkownika. Zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni od daty wystawienia korekty faktury zakupu szkolenia przy użyciu takiej samej metody płatności, jakiej użyto w pierwotnej transakcji.

5.10 W przypadku nieuznania reklamacji przez Usługodawcę Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązania sporu zgodnie z Ustawą z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. poz. 1823), na które Usługodawca wyraża zgodę. Podmiotem właściwym do prowadzenia takich postępowań jest Inspekcja Handlowa w Warszawie.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Usługodawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii Europejskiej zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy: dok@me.pl

5.11 Użytkownik może w dowolnym czasie zrezygnować z korzystania z Serwisu.

5.12 Usługodawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, według własnego uznania, działalności Serwisu, jak również prawo do modyfikacji oferowanych usług lub zakończenia świadczenia Usług za jego pośrednictwem.

6. Prawa autorskie i ochrona danych

6.1. Usługodawca zastrzega, że Serwis oraz wszelkie zawarte w nim materiały i informacje, w szczególności teksty, rozwiązania nawigacyjne, układ i dobór prezentowanych treści, logotypy, elementy graficzne, aplikacje interaktywne oraz materiały audio i wideo, stanowią przedmiot praw wyłącznych Usługodawcy lub podmiotów współpracujących z Usługodawcą.

6.2. Oferowane przez Platformę BHPKOI Produkty są chronione prawem autorskim, co oznacza:

  • a) zakaz udostępniania, kopiowania zamówionych dokumentów osobom trzecim przez Internet, kopiowanie na zewnętrzne nośniki danych oraz dalszą sprzedaż;
  • b) zakaz tworzenia nowych dokumentów na podstawie treści zawartych w ocenach ryzyka zawodowego.

Naruszenie powyższych zasad podlega sankcjom prawnym.

6.3. Zasady przetwarzania danych osobowych określają przepisy prawa, w tym rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz swobodnego przepływu tych danych oraz uchylające dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, czyli tzw. RODO). Dane te są traktowane jako poufne i nie będą udostępniane osobom trzecim.

6.4 Dane osobowe Użytkownika są chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i nie są przekazywane, sprzedawane ani udostępniane przez Usługodawcę innym osobom fizycznym lub instytucjom do celów niezwiązanych z realizacją zamówienia.

6.5 Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o obowiązujące przepisy prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem oraz w zakresie, w jakim Regulamin okazałby się sprzeczny z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, stosuje się przepisy prawa polskiego.

7. Płatności

7.1 Usługodawca przyjmuje płatności elektroniczne i przelewy tradycyjne.

7.2 Płatności elektroniczne: podmiotem świadczącym obsługę płatności internetowych jest serwis Przelewy24. W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą przez Użytkownika, Usługodawca przeleje zwracane środki na rachunek bankowy powiązany z kartą płatniczą Użytkownika. Termin realizacji zamówienia rozpoczyna się od momentu otrzymania pozytywnej autoryzacji płatności.

7.3 Płatności przelewem tradycyjnym: w przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym zamówienie zostaje przekazane do realizacji po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy. Przelewy są księgowane następnego dnia roboczego po ich zleceniu.

Dane do przelewu: BHPKOI Aleksandra Karp ul. Dynarska 2/10, 01-493 Warszawa mBank: 83 1140 2004 0000 3702 8447 7895

8. Postanowienia końcowe

8.1 Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony www.kurs-pierwszapomoc.pl oznacza akceptację w całości powyższego Regulaminu.

8.2 Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w powyższym Regulaminie. Aktualna wersja Regulaminu jest dostępna do wglądu Użytkownika w witrynie internetowej Serwisu.

8.3 W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych przepisów prawa.

8.4 Użytkownicy Serwisu mają możliwość uzyskania nieodpłatnego dostępu do niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie poprzez skorzystanie z odsyłacza umieszczonego w witrynie internetowej Serwisu.

Wersja 1.1 Data ostatniej modyfikacji: 19.08.2024 r.